آخرین اخبار
کد مطلب: 80654
سيل هم کشمير را متشنج کرد - عمليات ˈابر کمک رسانˈ ادامه دارد
تاریخ انتشار : 1393/06/22 11:04:06
نمایش : 1495
کشمير سرزميني که همواره با تنش و ناآرامي مواجه بوده اکنون پس از گذشت 10روز از جاري شدن سيل مخرب در آستانه تنش هاي تازه قرار گرفته است.
 

به گزارش  سلام لردگان به نقل از ايرنا، درحالي که آمارهاي ارائه شده در مورد تلفات و خسارات در کشمير تحت اداره هند رو به افزايش است، گزارش مي رسد که عصبانيت مردم از نحوه کمک رساني دولت محلي نيز شدت مي گيرد.

رسانه هاي هندي درتازه ترين گزارش خود مي گويند که بيش از 200 نفر در اثر سيل فقط در شهر جامو کشته شده اند و همچنين 20 هزار خانه مورد آسيب قرار گرفته که اين آمار بالا خواهد رفت چرا که اطلاعات از مناطق دور افتاده هنوزنرسيده است.

يک مقام دولتي هند گفت که حدود 1600روستا در منطقه جامو تحت تاثير مستقيم يا غيرمستقيم سيل قرار گرفته اند.

ارتش، نيروي انتظامي و مقام هاي غيرنظامي بيش از 23 هزار نفر از مردم را به اماکن امن منتقل نموده اند.

گفته مي شود که نيروي ملي واکنش به فاجعه که متعلق به دولت مرکزي هند است 110هزار نفر را نجات داده اند.

درحالي که دولت مرکزي و دولت محلي هر روز آمارهايي از ميزان کمک رساني منتشر مي کنند اما اکثر مطبوعات هند نيز نوشته اند برخي از افراد جدايي طلب در دره کشمير مردم را جهت برگزاري تظاهرات درمناطق سيل زده تحريک مي کنند.

يک مقام ارشد که نامي از وي برده نشده به روزنامه ايندين اکسپرس گفت: وضعيت در دره کشمير بسيار متشنج است و مردم ناراحت و عصباني هستند.

وي افزود: گزارشهايي وجود دارد که برخي افراد شرور سعي دارند از اين وضعيت سوء استفاده کنند لذا از نيروهاي مسلح خواسته شده که بسيار مواظب اوضاع باشند.

' جيتندرا سينگ ' وزير مشاور در دفتر نخست وزير هند و ' آنيل گوسامي ' قائم مقام وزارت کشور از ديروز (جمعه) جهت نظارت بر عمليات کمک رساني عازم کشمير شده اند.

' نارندرا مودي ' نخست وزير هند از آنان خواسته که بر عمليات کمک رساني شخصاً نظارت داشته باشند. تصميم اعزام اين دو نفر به کشمير توسط خود نخست وزير اتخاذ شده است .

اين در حاليست که نخست وزير هند روز يکشنبه هفته گذشته و در نخستين لحظات جاري شدن سيل ضمن سفر به کشمير از نزديک اوضاع را بررسي کرد.

با اين حال روزنامه تايمزآواينديا در سرمقاله اي با عنوان ' غايب درميدان کار – ارتش و نيروي هوايي عمليات امداد رساني در کشمير را انجام مي دهند' سعي کرد که دولت محلي به سروزيري 'عمر عبدالله' را ناتوان جلوه بدهد.

اين روزنامه در حالي که تلاش دارد ارتش هند را در کمک رساني به مردم کشمير به عنوان يک ناجي ترسيم کند، مي نويسد : عمليات امداد رساني که توسط ارتش تحت عنوان 'ابر کمک رسان' ادامه دارد احتمال ايجاد روابط جديدي بين مردم ايالت جامو و کشمير و نيروهاي امنيتي را بوجود آورده است. 'ارتش به يک سازمان انسان دوست تبديل شده و حدود يکصد هزار نفر از مردم که در سيل گير کرده بودند نجات داده شده اند.'

تايمزاو اينديا در ادامه سرمقاله مي افزايد: از وقوع حادثه يک هفته گذشته و ناکامي دولت ايالتي بسيار نگران کننده مي باشد. سروزير عمرعبداالله مواد کمکي را شخصاً از بالگرد به پائين انداخته است اما از همه مناطق کشمير فقط يک شکايت شنيده مي شود: دولت کجا است؟

اين روزنامه با اذعان به بالا گرفتن خشم در کشمير مي نويسد: عده اي از پرسنل نيروي ملي واکنش به فاجعه مورد حمله قرار گرفته اند و نيروي هوايي با توجه به موارد سنگ پراني افراد معترض وادار به لغو برخي از عمليات امداد رساني خود شده است.

به نوشته اين روزنامه شايعاتي پخش شده مبني براينکه عمليات امداد رساني فقط براي افراد مهم انجام مي شود.

اين روزنامه مي افزايد: اينکه مقام هاي دولتي با توجه به روبه رو شدن با سيلي که طي يک قرن گذشته بي سابقه بوده گيج شده اند قابل فهم است. اما اين که اين افراد حتي پس از گذشت يک هفته نتوانسته اند واکنش مناسبي نشان دهند قابل درک نيست.

اکنون سوال مهم افکار عمومي هند اين است که مسوولان دولتي که هر روز به دليل حملات تروريستي با اوضاع اضطراري در کشمير روبه رو هستند، آيا طرحي براي شرايط بحراني نداشته اند؟

آساق * 1 * 1519 *

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس